A Reuters Intézet idei nemzetközi médiakutatása szerint a Telexet olvassa a legtöbb magyar hírfogyasztó heti rendszerességgel (28 százalék) – és a Telex az élmezőnyben van, ha megbízhatóságról van szó. A közmédia inog, a fiatalok pedig a közösségi média felületeken keresik az információt. Azt reméljük, hogy ez nem csak a szerkesztőségünknek fontos visszaigazolás, hanem üzleti szempontból is kulcsfontosságú hír partnereink számára.
A legfrissebb nemzetközi médiakutatás szerint a magyar olvasók mindössze 22%-a bízik a hírekben. Az elmúlt évekhez hasonlóan az RTL, a HVG és a Telex híreit tartják legmegbízhatóbbnak a magyarok. A közmédiát hitelesnek tartók száma nagyot zuhant itthon, európai viszonylatban is rekordalacsonynak számít.
A tanulmány azzal is foglalkozik, hogy világszinten tovább nőtt a közösségi média és a videós csatornák szerepe a hírfogyasztásban. A legdinamikusabban növekvő közösségi platform továbbra is a TikTok, melyet már a magyarok harmada használ heti rendszerességgel. Szintén számottevő változás, hogy az elmúlt évben megjelentek a hírforrások között a mesterséges intelligenciát használó felületek, az olvasók attól félnek, hogy ezzel tovább fog csökkenni a hírek megbízhatósága és ellenőrizhetősége is.
A Telex kiemelkedik a zajból – a hitelesnek vélt tartalom szerepe egyre értékesebb
A Reuters jelentésből kiderül, hogy a hírfogyasztók egyre kritikusabbak, egyre tudatosabban keresik a hiteles tartalmat, itthon egyre kevesebb médiumban bíznak. A Telexen nem csak elérést generálunk, hanem valódi bizalmat építünk, és ebben a gyenge bizalmi környezetben is stabil pont vagyunk a magyar hírfogyasztók számára.
Az olvasóközönségünk aktív és elkötelezett, több tízezer olvasónk támogatja rendszeresen a munkánkat. A social médiából híreket fogyasztó fiataloknak és a videós platformokat kedvelőknek is jelen vagyunk, a Telex közösségi csatornái úttörők és piacvezetők.
A tanulmány szerint a mesterséges intelligenciával generált tartalmak is terjednek. A Telex ebben a zajban is az emberi, hiteles oldalt képviseli. Átlátható szerkesztőségi struktúrával működünk, névvel és fotóval kerülnek az oldalra az anyagaink – lehet velünk valódi diskurzust indítani.

Köszönjük partnereinknek, hogy immár ötödik éve együtt dolgozhatunk azon, hogy a hiteles tartalom mellett értékes márkamegjelenéseket kínálhassunk. Kampányaink olyan olvasókhoz jutnak el, akik tudatosan választják meg, milyen tartalomra figyelnek – és hisszük, hogy ez a megbízható közeg a márkák számára is valódi értéket képvisel.
A Telex teljes közleménye a tanulmányról itt olvasható, amelyből mi is fontosnak tartjuk kiemelni, hogy „A Reuters Intézet toplistájával ellentétben a hivatalos hazai online olvasottságmérés, a DKT-Gemius adatai szerint (még) nem a Telex vezeti az olvasottsági listát. Ennek oka, hogy míg a Gemius egy mérőkód segítségével számolja az oldalak látogatottságát (beleszámítva a Google-ből, Facebookról, vagy hirdetésekről érkező egyszeri kattintásokat is), addig a Reuters Intézet közvélemény-kutatásra alapuló listája kifejezetten a tudatos hírfogyasztást vizsgálja.”
Ajánlatkérésért keress bennünket a sales@telex.hu címen, termékeinkkel, árainkkal kapcsolatban itt találsz infókat!