Sok időt töltenek a Telexen női olvasóink is, a fiatalok és a döntéshozók többet, mint bármely más magyar hírportálon. Néhány érdekesség és egy cikksorozat március nyolcadika alkalmából nőknek és férfiaknak egyaránt.
A fiatal hírfogyasztók körében jellemzően népszerűek a Telex tartalmai, akár az egyedi látogatók számát, akár az oldalon eltöltött időt nézzük. Az utóbbi adat azt tükrözi, hogy tartalmainkra nem csak kattintanak, azokat alaposan fogyasztják is. Az online hírportálok közül 2023 februárjában a Telexen töltötték a legtöbb időt (5 perc 22 másodpercet) a 15-39 év közötti nők. A szűkebb csoportot alkotó 40 év alatti női üzleti döntéshozók körében is piacvezetők vagyunk ezen a téren – naponta 6 perc 4 másodperces értékkel -, de a családosok (férfiak és nők) is kiemelkedően sokat telexeznek.
Hogy milyenek azok a tartalmaink, melyeket nemtől függetlenül egyaránt ajánlunk, ha valaki női témákkal, egyenjogúsággal kapcsolatban olvasna? Jó példát jelentenek erre épp a nőnapon záródó, az Egyenlítő Alapítvánnyal együttműködésben létrejött sorozatunk darabjai, melyek véleménycikkekben és interjúban foglalkoznak a nők helyzetével:
- Az egész életem arról szólt, hogy bebizonyítsam: cigányként is érek annyit, mint egy fehér ember;
- Rémálmomban sem gondoltam volna, hogy ugyanazokat a köröket futjuk nőjogi ügyekben, mint tíz éve;
- Hogyan nem lett Nobel-díjas kutatónőnk közel száz éve? És mi köze ennek a nők önbizalmához?
- A nőt kizárták a döntésből, mert nem állt ott a piszoárnál
A témában Liptai Líviát kérdeztük, aki a szerkesztőség tagjai közül talán a legtöbb tapasztalattal rendelkezik speciálisan nőinek mondott tartalmakkal kapcsolatban:
„Miért kevés az olyan online tartalom, ami a nőket nem csak, mint érző lényeket, hanem mint szavazókat, gazdasági döntéshozókat, társadalmi trendek részeseit kezeli?- tettük fel a kérdést korábban. Azóta bebizonyosodott, hogy egyrészt tévhit, hogy a nőket csak a könnyedebb témák érdeklik, másrészt a mélyebb, tartalmasabb minőségi cikkeket nemtől függetlenül szeretik az olvasók. Fontosnak gondoljuk, hogy a kifejezetten női történetek és a női nézőpont is hangsúlyt kapjanak a Telexen. Mi bátran, szabadon, véleményeket, elemzéseket egyaránt bemutatva szeretnénk nőügyekről beszélni, és úgy tűnik, ezt az olvasóink nemtől függetlenül értékelik.”
Liptai Lívia
A Telexnél abban hiszünk, hogy jó és rossz tartalom van, és a jól megírt cikkeket nemtől függetlenül elolvassák – ahogy azt például a sztereotipikusan női tartalomnak gondolt gasztrocikkeink bizonyítják, melyekre rengeteg férfi is kattint. Azon dolgozunk, hogy sok jó cikk/ videó/ podcast/ fotó szülessen, melyeket sok férfi és sok nő olvas, hallgat és néz.
Social csatornáinkat is sokan és aktívan látogatják, Facebook oldalunkat majd 480 ezren kedvelik, Instagramon több mint 80 ezer követőnk van. Mindkét csoportban valamivel magasabb a nők aránya (53,7 ill. 50,9%), nagyobb különbség az idősebbek között van – bár ennek demográfiai okai is lehetnek. A legtöbben a 25-44 éves korosztályból követnek minket, a főváros mellett Szeged és Debrecen, Magyarország után Németország és az Egyesült Királyság adja legnagyobb számban követőinket.
Ajánlatkérésért keress bennünket a sales@telex.hu címen, termékeinkkel, árainkkal kapcsolatban itt találsz infókat!