A Telex.hu volt az egyik legértékesebb online hirdetési felület szeptemberben Magyarországon a híroldalak között, derült ki a Gemius AdReal adataiból. Az új paneles mérés szerint a lap nemcsak a globális digitális szereplőkhöz, közösségi platformokhoz képest, de a hazai hírportálok között is az egyik legerősebb oldal a hirdetések minőségi mutatóiban.
A Telexen az olvasók elmélyülnek a tartalomban, kevés hirdetéssel találkoznak, azok láthatósága ugyanakkor kimagasló. Itt a legmagasabb a minőségi hirdetések aránya, és leginkább bizalmat keltő a hirdetési környezet. Az AdReal térnyerésével a hirdetők egyre nagyobb figyelmet fordíthatnak arra, hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos szerepet kapjon a hirdetési felület kiválasztásánál.
A Gemius AdReal paneles mérésében 8500 számítógépes és 1064 mobil paneltag vesz részt, és kifejezetten a reklámokról gyűjtenek be adatokat, a kutatás a 16-75 éves internetezőkre reprezentatív. Az AdReal régi hiányt pótol az online piacon, egy a tévés méréshez hasonló eszköz, ami jelentősen javítja az online reklámpiac átláthatóságát: segítségével minőségi mutatók alapján vethető össze az egyes oldalak reklámhely-kínálata és a hirdetők médiamixei.
A Gemius új megoldásával ráadásul nemcsak az egyes online kiadványok reklámjai monitorozhatóak, hanem olyan globális közösségi platformok minőségi mutatói is, mint amilyen a hazai médiatorta egyre nagyobb szeletét kihasító Facebook, Instagram és Tiktok.
Itt látható legtovább a hirdetés
A szeptemberi adatokat vizsgálva a Telex.hu az élmezőnyben végzett a legfontosabb minőségi mutatókban. Fogyasztói elmélyülten olvasnak, az egy oldalletöltésre jutó időben piacvezető, az eGemius adatai szerint átlagosan 1 perc 37 másodpercet tölt egy olvasó egy letöltött oldalon, ugyanez például az Origón 53 másodperc. Az olvasói szokások, a figyelem megragadásának képessége kihat arra is, hogy hol mennyi időt tud eltölteni egy-egy hirdetés a képernyőn, a Telex ebben is a legjobb értéket érte el a piacon.
A reklámzaj mértékében is óriási különbségeket látunk. Egy átlagos felhasználó például a Telex alkalmazásban mindössze 2-3 hirdetéssel találkozik egy nap, miközben a Facebookon 44 darab hirdetés jön szembe. A Telex.hu-n 4-5 reklámot lát egy átlagos felhasználó naponta, az Origo.hu-n 25-30-at. A nagyobb reklámzajban az egyes hirdetők üzenetei könnyebben elvesznek, kisebb figyelem jut egy-egy hirdetésre.
A Telex.hu volt az egyik legértékesebb online hirdetési felület szeptemberben Magyarországon a híroldalak között, derült ki a Gemius AdReal adataiból. Az új paneles mérés szerint a lap nemcsak a globális digitális szereplőkhöz, közösségi platformokhoz képest, de a hazai hírportálok között is az egyik legerősebb oldal a hirdetések minőségi mutatóiban.
A Telexen az olvasók elmélyülnek a tartalomban, kevés hirdetéssel találkoznak, azok láthatósága ugyanakkor kimagasló. Itt a legmagasabb a minőségi hirdetések aránya, és leginkább bizalmat keltő a hirdetési környezet. Az AdReal térnyerésével a hirdetők egyre nagyobb figyelmet fordíthatnak arra, hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos szerepet kapjon a hirdetési felület kiválasztásánál.
A Gemius AdReal paneles mérésében 8500 számítógépes és 1064 mobil paneltag vesz részt, és kifejezetten a reklámokról gyűjtenek be adatokat, a kutatás a 16-75 éves internetezőkre reprezentatív. Az AdReal régi hiányt pótol az online piacon, egy a tévés méréshez hasonló eszköz, ami jelentősen javítja az online reklámpiac átláthatóságát: segítségével minőségi mutatók alapján vethető össze az egyes oldalak reklámhely-kínálata és a hirdetők médiamixei.
A Gemius új megoldásával ráadásul nemcsak az egyes online kiadványok reklámjai monitorozhatóak, hanem olyan globális közösségi platformok minőségi mutatói is, mint amilyen a hazai médiatorta egyre nagyobb szeletét kihasító Facebook, Instagram és Tiktok.
Itt látható legtovább a hirdetés
A szeptemberi adatokat vizsgálva a Telex.hu az élmezőnyben végzett a legfontosabb minőségi mutatókban. Fogyasztói elmélyülten olvasnak, az egy oldalletöltésre jutó időben piacvezető, az eGemius adatai szerint átlagosan 1 perc 37 másodpercet tölt egy olvasó egy letöltött oldalon, ugyanez például az Origón 53 másodperc. Az olvasói szokások, a figyelem megragadásának képessége kihat arra is, hogy hol mennyi időt tud eltölteni egy-egy hirdetés a képernyőn, a Telex ebben is a legjobb értéket érte el a piacon.
A reklámzaj mértékében is óriási különbségeket látunk. Egy átlagos felhasználó például a Telex alkalmazásban mindössze 2-3 hirdetéssel találkozik egy nap, miközben a Facebookon 44 darab hirdetés jön szembe. A Telex.hu-n 4-5 reklámot lát egy átlagos felhasználó naponta, az Origo.hu-n 25-30-at. A nagyobb reklámzajban az egyes hirdetők üzenetei könnyebben elvesznek, kisebb figyelem jut egy-egy hirdetésre.
Magas minőségű hirdetések
Az AdReal adatai szerint a legtöbb minőségi hirdetés is a Telexen található, az úgynevezett eQadcontact aránya itt a legmagasabb. Ez az összetett mutató egyebek mellett olyan elemeket vizsgál, hogy mennyi ideig látható egy-egy hirdetés, milyen a hirdetési forma, milyen a hirdetés mérete és a hirdetési környezet. A versenytársakhoz képest ez is kiugró eredmény, az Indexen ugyanez az arány kevesebb mint a fele a Telexen kimutatott értéknek.
Az átlagosnál magasabb minőségű hirdetések mellett a Telexen a leginkább megbízható a teljes hirdetési környezet, itt a legalacsonyabb az úgynevezett hidden brandsek, vagyis a beazonosítatlan hirdetők bizalmatlanságot keltő hirdetéseinek aránya.
Az AdReal térnyerésével a hirdetők egyre nagyobb figyelmet fordíthatnak arra, hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos szerepet kapjon a hirdetési felület kiválasztásánál, ez pedig növelheti a magyarországi online kiadványok súlyát közösségi médiával szemben.
Ajánlatkérésért keress bennünket a sales@telex.hu címen, termékeinkkel, árainkkal kapcsolatban itt találsz infókat!