Bevált a Telex új adservere, hirdetéseink hatékonysága tovább nőtt

telex.hu szeptember elején lecserélte az eddigi hirdetéskiszolgálóját (az ún. adservert), azóta a Google Ad Manager (GAM) rendszerét használjuk a display típusú hirdetések megjelenítésére és mérésére. Az eredmények igazolták a váltást, a hazai piacon kiemelkedő mutatóink tovább javultak.

Az adserver váltás kapcsán az előzetes várakozásaink a következők voltak:

  • gyorsabb hirdetési megjelenítés, elsősorban a szintén Google hirdetői rendszereket használó ügyfeleink felé, ezáltal kisebb mérési veszteségek,
  • az adott kampányhoz leadott kreatívok közül (AV alapú csomagkampányok esetén) a GAM képes optimalizálni CTR alapján, tehát adott AV mennyiségből több kattintást tudunk teljesíteni, így hatékonyabbak a megjelenések,
  • a hirdetéseket megjelenítő zónát csak abban az esetben töltjük be, ha az olvasó az oldal böngészése során el is jut a cikk adott részéhez (ezt hívják lazy load-nak), ezzel radikálisan megnő a hirdetések egyik legfontosabb mutatója a viewability (VI%),
  • az egyre fontosabbá váló programmatic hirdetői csatorna kiszolgálása is hatékonyabb lesz, a private auction-ök, preferred dealek és egyéb open rendszerekből érkező hirdetői keresletet sokkal hatékonyabb tudjuk majd monetizálni.

A fentiek mindegyike a várakozásainknak megfelelően, vagy azt meghaladóan alakult. Most már néhány konkrét adatot is tudunk mondani a váltás kapcsán, büszkék lehetünk ezekre.

Az AV alapú csomagkampányok átlagos CTR mutatója +37%-kal nőtt meg. A teljes site összes zónájának VI% értéke átlagban 81,4%, ez korábbi 66%-hoz képest +23%-os növekedést jelent, de a cikkoldalakon az átlag már 86% (!), ez mindenképpen kiemelkedőnek számít.

A cikkoldalakon egy adott hirdetés átlagosan 23 másodpercig látható az olvasók képernyőjén, a desktop nézet esetén ez még magasabb – 29 mp – mobile eszközön 18 mp – ezek szintén nagyszerű értékek. Az automatizált csatornákból származó bevételeink pedig 34%-kal nőttek, miközben az oldal látogatottságában jelentős változás nem történt.

A bevételnövekedésből további minőségi tartalmakat készítünk, aminek olvasóink és így hirdetőink is örülhetnek. Ügyfeleinknek persze az is jó hír, hogy eddig is kimagasló értékeink – mint a  viewability – tovább javultak. Arról, hogy ez mit jelent a piac többi résztvevőjével összevetve, későbbi posztunkban írunk majd.

Ajánlatkérésért keress bennünket a sales@telex.hu címen, termékeinkkel, árainkkal kapcsolatban itt találsz infókat!

Site Footer