Egy közelmúltbeli – magyar és globális szereplőket egyaránt vizsgáló – elemzés sok hasznos eredmény hozott nekünk és a hirdetők számára egyaránt. Az AdReal kutatás megerősítette azt az előfeltevésünket, hogy reklámfelületként is erős szereplői vagyunk a piacnak. Lássunk egy olyan mutatót – a hirdetések láthatóságát – amiben kiemelkedően jók, sőt, piacvezetők vagyunk.
A Gemius AdReal kutatásról és legfontosabb eredményeiről korábban írtunk már. Legfőbb tanulsága számunkra az volt, hogy nemcsak a globális digitális szereplőkhöz, közösségi platformokhoz képest, de a hazai hírportálok között is az egyik legerősebb oldal a Telex a hirdetések minőségi mutatóiban.
A viewability az IAB definíciója szerint a hirdetések hatékonyságának értékelése során használt fogalom, mely azt határozza meg, hogy egy adott megjelenés a böngészőablak aktív részén jelenik-e meg, azaz a hirdetés észlelhető–e a felhasználók számára. A látható pixelek arányára és időtartamára vonatkozó kritériumokat a platform, a hirdetés elhelyezkedése és maga a hirdetési formátum határozza meg.
Azt mindenki tapasztalja, és a kutatás is alátámasztja, hogy a globális platformokon és social felületeken ez az érték a hatalmas reklámzajnak és a gyors fogyasztásnak köszönhetően nem túl magas. Az már meglepőbb lehet, hogy a Telex a magyar szereplőkkel összehasonlítva is jó, mi több, a legjobb teljesítményt produkálta. A 73%-os érték közelében sincs a többi mért hírportál – 55%-ot tud a következő.
Magyarázat persze van az első helyünkre. Az egyik fontos ok, hogy olvasóink sok időt töltenek tartalmainkon – elmélyülten fogyasztják azokat. A másik, hogy nálunk kevesebb a hirdetés, kisebb a reklámzaj, mint a legtöbb közéleti tematikájú lap felületein.
Ajánlatkérésért keress bennünket a sales@telex.hu címen, termékeinkkel, árainkkal kapcsolatban itt találsz infókat!